VERZENDEN

Wat kan ik verzenden?

Vrijwel alles! Zolang het maar binnen een van onze formaten valt qua afmetingen en gewicht en in een doos past.

Servies, glas of andere zeer breekbare spullen alleen indien het zeer goed verpakt is en op eigen risico. Natuurlijk gaan we voorzichtig om met het pakket. Omdat we het pakket via een distributiecentrum en verschillende vervoerders bij je wordt aangeleverd, raden we aan om het Chinese bordje van Oma niet los in de doos te doen.

Wat NIET? Wapens, verboden substanties, beschermde diersoorten of andere zaken waarvan u ook zelf wel weet, of kunt vermoeden dat er regels worden overschreden. Dit mag allemaal niet. Twijfel je? Neem contact met ons op! Zie onze Voorwaarden

Van waar naar waar?

Op dit moment moment kunnen we pakketten ophalen in heel Nederland en deze bezorgen in heel België, Nederland en Duitsland, met uitzondering van de Waddeneilanden. We maken hiervoor gebruik van logistieke partners.

Wil je toch een pakket laten ophalen of bezorgen op de Waddeneilanden of in een ander EU land? Dan kan dat, maar neem dan eerst contact met ons op.

Natuurlijk komen wij ook aan bij hotels in de binnensteden of vakantieparken in het buitengebied.

We verzorgen het label voor je pakket(ten). De chauffeur neemt deze voor je mee.

 

Welke Formaten?

Op dit moment voeren we 3 formaten:

Small: max. 50x50x40 en max. 5kg

Medium: max. 60x50x50 en max. 15kg

Large: max. 90x60x60 en max. 25kg

Meer info...

Wanneer komen jullie ophalen?

Elk pakket dat voor 17:00 uur is besteld kan in principe de volgende dag al worden opgehaald. Je kan de ophaaldag zelf inboeken. Na 17:00 uur ingeboekt,  kan het pas de daaropvolgende dag mee. Op dit moment is het nog niet mogelijk om een exact tijdstip voor het ophaalmoment te kiezen. Hier werken we hard aan!

Profiel?

Tijdens het afrekenproces krijg je de mogelijkheid om een profiel aan te maken. Hiermee kun je zowel je eerdere bestellingen inzien, als in de toekomst sneller bestellingen doen. Uiteraard is niets verplicht en gaan we uiterst zorgvuldig met je gegevens om.

Meerdere pakketten of adressen?

Je kunt meerdere pakketten tegelijk bestellen, maar helaas op dit moment per bestelling wel maar van 1 uniek ophaaladres naar 1 uniek bezorgadres. Als je meerdere pakketten wil laten ophalen van verschillende adressen, of wil laten bezorgen op meerdere adressen, voer dan je bestellingen afzonderlijk in.


ONDERWEG

Track & Trace?

Zodra we uw bestelling hebben ontvangen en ingevoerd in het logistieke systeem, ontvangt u van ons een track & trace code. Hiermee kunt u uw verzending volgen.

Is mijn pakketje veilig en verzekerd?

Ja. We werken met professionele logistieke partijen samen. Deze zorgen niet alleen voor optimale dienstverlening, maar ook voor de verzekering van uw pakketten.


IETS MIS?

Niet aangekomen?

Er kunnen twee dingen aan de hand zijn: 1. je pakket is nog onderweg of 2. er is iets mee aan de hand. We vragen je om enig geduld. Het kan zijn dat er door tijdelijke drukte enige vertraging is opgetreden. Mocht er onverhoopt toch iets aan de hand zijn en weten we wat, dan nemen we contact met je op. Uiteraard mag je ook Contact met ons opnemen.

Inhoud Kapot/weg?

Dat was niet de bedoeling en wat vervelend! Neem direct contact met ons op via mail, we bespreken dan de mogelijkheden. Wellicht ten overvloede willen we je erop wijzen dat verzending via pakketpost altijd enig risico met zich meebrengt.

Aansprakelijkheid?

In overleg met jou en eventueel derden als verzekeraars en logistieke partners komen we vast tot een oplossing. Afhankelijk van de aard en waarde van de inhoud zijn er diverse uitkomsten mogelijk.

Let op: spullen die in de eerste plaats al niet voor verzending in aanmerking kwamen, zijn vaak ook niet verzekerd. Kijk daarom hierboven wat wel en niet verzonden mag worden.


+ Waar halen jullie op en waar bezorgen jullie?

Ophalen: Heel Nederland en België, met uitzondering van de Waddeneilanden (sorry TVTAS!) Voor ophalen in een ander EU land: dat kan, maar neem dan eerste contact met ons op. Bezorgen: Heel Nederland en België (Waddeneilanden 1 á 2 dagen extra)

+ Ik ben mijn spullen in het hotel vergeten, kunnen jullie daarbij helpen?

Ja, wij kunnen overal pakketten ophalen. Daarnaast hebben wij met verschillende hotels specifieke afspraken gemaakt voor de vergeten spullen van hun gasten.

+ Zijn de tarieven inclusief BTW?

Ja, alle tarieven op onze website zijn inclusief 21% BTW. Als je een opdracht plaatst, ontvang je een factuur waarin de BTW is vermeld.

+ Krijg ik een Track & Trace code?

Ja, je ontvangt een track en trace email op het moment dat je pakket is opgehaald.

+ Kan ik een wijziging doorgeven?

Een wijziging kan je op werkdagen tot 13:00 doorgeven als je pakket de volgende werkdag wordt bezorgd. Wijzigingen van al opgehaald pakketten, c.q. lopende orders zijn nog niet mogelijk.

+ Wat moet ik doen als het pakket niet is opgehaald?

Neem contact met ons op. We vinden dit zeer vervelend, maar weten dat het kan voorkomen. Als het gebeurt, dan kan je het pakket laten ophalen op een andere datum.

+ Kan ik zelf het label printen?

Ja, dat is mogelijk. Geef het dan goed aan bij het invoeren van de adressen (in het katern "opmerkingen"). Wij sturen het label dan per email naar je toe, zodat je het zelf kan printen en op je pakket plakken.

+ Mijn pakket wordt vandaag opgehaald, hoe laat komt de chauffeur?

Je pakket wordt nu opgehaald tussen 09:00 en 17:00 uur. Het is op dit moment nog niet mogelijk om een tijdsindicatie te geven. We werken er hard aan om dit in de toekomst mogelijk te maken.

+ Ik heb de chauffeur gemist, omdat ik even weg was… Wat moet ik doen?

Oeps! Neem contact met ons op. We kunnen een nieuwe opdracht voor je inboeken voor de eerst volgende werkdag tegen administratiekosten (2,99 EUR).

+ Kan ik de opdracht afzeggen?

Ja, dat kan. Mits het 24 uur van tevoren gebeurt. Je krijgt dan al je kosten terug. Zeg je af minder dan 24 uur van tevoren, dan krijg je je 50% van de kosten terug.

+ Wat gebeurt er als een chauffeur voor een dichte deur staat

Dat kan voorkomen, maar geen ramp. Je kan alsnog je opdracht annuleren. Wij storten dan 50% van de kosten terug. Je kan natuurlijk ook je opdracht aanpassen voor een andere datum of adres dan brengen wij EUR 2,99 administratiekosten in rekening

+ Ik heb geen doos om te versturen, wat nu?

Zoek een doos! Of een enveloppe! Een doos beschermt het beste, ga op zoek naar een doos, schoenendoos: bananendoos: verhuisdoos. Kleding kan in een tas van dik plastic.

+ Hoe zijn jullie op dit waanzinnige idee gekomen?

Goeie vraag - én onze werkelijke most frequently asked question. We willen graag iets doen aan alle lege busjes die terug naar het depot rijden. Die visie, gecombineerd met het idee dat het niet meer van deze tijd is dat je je pakket niet thuis kan laten ophalen, bracht ons tot Plukkup!


Staat je vraag hier niet tussen of wil je iets anders aan ons voorleggen?