Veelgestelde vragen / FAQ

Van waar naar waar?

We halen pakketten op in heel Europa en deze bezorgen waar je maar wilt. We maken hiervoor gebruik van logistieke partners. Hotels en vakantieparken zijn voor ons geen enkel probleem. We verzorgen het label voor je pakket; de chauffeur neemt deze mee tijdens het ophalen.

(Voor eilanden zoals de Waddeneilanden  of de Canarische eilanden kan er een toeslag gelden).

Welke formaten?

Wij voeren 3 formaten:

Small: max. 50x50x40 en max. 5kg

Medium: max. 60x50x50 en max. 15kg

Large: max. 80x60x50 en max. 25kg

Wat kan ik laten ophalen?

Vrijwel alles! Zolang het maar binnen een van onze formaten valt qua afmetingen en gewicht en in een doos past.

Verstuur servies, glas of andere zeer breekbare spullen alleen indien het zeer goed verpakt is en op eigen risico. Natuurlijk gaan we voorzichtig om met het pakket.Omdat het pakket via een distributiecentrum en verschillende vervoerders bij je wordt aangeleverd, raden we aan om het Chinese bordje van Oma niet los in de doos te doen.

Wat NIET? Wapens, verboden substanties, (beschermde) diersoorten of andere zaken waarvan u ook zelf wel weet, of kunt vermoeden dat er regels worden overschreden. Dit mag allemaal niet. Twijfel je? Neem contact met ons op! Zie onze voorwaarden voor meer informatie.

Wanneer komen jullie het pakket ophalen?

Elk pakket dat voor 17:00 uur is besteld kan in principe de volgende dag al worden opgehaald. Je kan de ophaaldag zelf bepalen. Na 17:00 uur ingeboekt,  kan het pas de daaropvolgende dag mee. Op dit moment is het nog niet mogelijk om een exact tijdstip voor het ophaalmoment te kiezen. Hier werken we hard aan!

Is mijn pakketje veilig en verzekerd?

Ja. We werken met professionele logistieke partijen samen. Deze zorgen niet alleen voor optimale dienstverlening, maar ook voor de verzekering van uw pakketten.

kan ik mijn pakket extra verzekeren?

Ja, mocht je je pakket extra willen laten verzekeren is dat geen probleem. Neem contact met ons op.

Ik ben particulier, kan ik gebruikmaken van jullie service?

Ja, of je nou particulier bent of bedrijf, je kunt Plukkup altijd gebruiken. Geen hoge prijzen meer voor dure koeriers Binnen 5 minuten geregeld!

Ik ben mijn spullen in een hotel vergeten, kunnen jullie daarbij helpen?

Ja, wij kunnen overal pakketten ophalen. Daarnaast hebben wij met verschillende hotels specifieke afspraken gemaakt voor de vergeten spullen van hun gasten.

Zijn de tarieven inclusief BTW?

Ja, alle tarieven op onze website zijn inclusief 21% BTW. Als je een opdracht plaatst, ontvang je een factuur waarin de BTW staat vermeld.

Krijg ik een Track & Trace code?

Ja, we kunnen een track en trace code toesturen op het moment dat je pakket is opgehaald.

Kan ik een wijziging doorgeven?

Een wijziging kan je op werkdagen tot 13:00 doorgeven als je pakket de volgende werkdag wordt bezorgd. Wijzigingen voor opgehaalde pakketten, c.q. lopende orders zijn helaas niet mogelijk.

Wat moet ik doen als het pakket niet is opgehaald?

Een wijziging kan je op werkdagen tot 13:00 doorgeven als je pakket de volgende werkdag wordt bezorgd. Wijzigingen voor opgehaalde pakketten, c.q. lopende orders zijn nog niet mogelijk.

Kan ik zelf het label printen?

Ja, dat is mogelijk. Geef het dan goed aan bij het invoeren van de adressen (in het katern “opmerkingen”). Wij sturen het label dan per email naar je toe, zodat je het zelf kan printen en op je pakket kan plakken.

Mijn pakket wordt vandaag opgehaald, hoe laat komt de chauffeur?

Je pakket wordt nu opgehaald tussen 09:00 en 17:30 uur. Het is op de ophaaldag mogelijk om een tijdsindicatie af te geven, voor de ochtend of middag. Dit heeft alles te maken met planning.

Ik heb de chauffeur gemist, omdat ik even weg was… Wat moet ik doen?

Oeps! Neem contact met ons op. We kunnen een nieuwe opdracht voor je inboeken voor de eerst volgende werkdag (administratiekosten 2,99 EUR).

Kan ik de opdracht afzeggen?

Ja, dat kan. Mits het 24 uur van tevoren gebeurt. Je krijgt dan al je kosten terug. Zeg je af minder dan 24 uur van tevoren, dan krijg je je 50% van de kosten terug.

Wat gebeurt er als een chauffeur voor een dichte deur staat?

Dat kan voorkomen, maar geen ramp. Je kan alsnog je opdracht annuleren. Wij storten dan 50% van de kosten terug. Je kan natuurlijk ook je opdracht aanpassen voor een andere datum of adres dan brengen wij EUR 2,99 administratiekosten in rekening

Ik heb geen doos om te versturen, wat nu?

Zoek een doos! Of een enveloppe! Een doos beschermt het beste. Ga op zoek naar een doos, schoenendoos: bananendoos: verhuisdoos. Kleding kan in een tas van dik plastic.

Hoe zijn jullie op dit waanzinnige idee gekomen?

Goeie vraag – én onze werkelijke most frequently asked question. We willen graag iets doen aan alle busjes die leeg terug rijden naar het depot. Die visie, gecombineerd met het idee dat het niet meer van deze tijd is dat je je pakket niet thuis kan laten ophalen, bracht ons tot Plukkup!